44% ankietowanych Polek stwierdziło, że pierwsze symptomy cellulitu zauważyło u siebie już w wieku 15-20 lat. Kolejne 47% dostrzegło go między 20. a 30. rokiem życia, a tylko 9% - po ukończeniu trzydziestki.
Nic dziwnego, że tak masowy problem spotyka się z odpowiedzią ze strony firm kosmetycznych. Jak wynika z badań portalu NoweKosmetyki.pl, aż 84% Polek stosuje kosmetyki antycellulitowe (30% robi to regularnie, 54% - okazjonalnie), a jedynie 16% podczas zakupów w drogerii omija półkę z tymi produktami. W tym kontekście bardzo ciekawa wydaje się informacja, że jedynie 3% respondentek bezgranicznie wierzy w ich skuteczność, a reszta stosuje je mimo świadomości, że działają one tylko trochę (70%) a wręcz nie przynoszą żadnych widocznych efektów (27%)
Ulubioną przez Polki formą kosmetyku antycellulitowego jest balsam (40%), następnie żel i serum (odpowiednio 21% i 23%) oraz peeling (11%). Najrzadziej wybierane są kremy, wskazywane jedynie przez 5% konsumentek.
Większa zgodność panuje wśród ankietowanych przy okazji odpowiedzi na pytanie o cenę, którą są skłonne zapłacić za kosmetyk antycellulitowy. Tylko 7% Polek decyduje się na produkt droższy niż 100 zł za opakowanie, a 8% wybiera spośród oferty zawierającej się w przedziale 50-100 zł. Zdecydowanie większą popularnością cieszą się jednak kremy w przystępnych cenach: przedział 20-50 zł wskazuje 53% ankietowanych, a do 20 zł – aż 32%.
Do ulubionych marek kosmetyków antycellulitowych wskazywanych przez panie ankietowane przez portal NoweKosmetyki.pl zaliczają się: Eveline, Lirene, Vichy, Ziaja, Nivea, Bielenda, Tołpa i Garnier. Oprócz nich, internautki wskazywały swoje inne sposoby na walkę z cellulitem. Najpopularniejsze, najciekawsze oraz najbardziej inspirujące to:
- odpowiednia, zbilansowana dieta
- aktywność fizyczna (spacery, biegi i basen)
- regularne masaże szorstką gąbką
- peeling z kawy i cynamonu
- naprzemienny gorący i zimy prysznic
- oczyszczanie organizmu poprzez picie wody niegazowanej
- masaże
- seks
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 4 marca – 17 kwietnia 2011 roku na grupie 4100 użytkowniczek społecznościowego portalu NoweKosmetyki.pl
fot. rpichler / sxc.hu